ANNALS
GRAN TEATRE DEL LICEU
TEMPORADES
CERCADOR
PRESENTACIÓ
ESPECTACLE
La principessa filosofa, I due gobbi
Fitxa
Programa de mà
Fotografies
Vídeos i àudios
temporada 2020/2021 · Òpera
PRODUCCIÓ
Versió de concert
La principessa filosofa
Òpera
Llibretista:
Carlo Gozzi
,
Compositor/a:
Carles Baguer
La confusione della somiglianza, o siano I due gobbi
Òpera
Compositor/a:
Marcos Portugal
30 ABR 2021 Divendres 19:00 Gran Teatre del Liceu
Funció de la temporada: 107
REPARTIMENT La principessa filosofa
Costanza
Aleksandra Gladysheva
Lisetta
Maria Isidoro
Rosaura
Maria Amaral
Rusignolo
Enrique Padilla
Pandolfo
Xavier Casademont
Cleante
Alejandro López
Lucindo
Robin Sansen
Trastulo
Oriol Quintana
Actor/Actriu
Sílvia Bel
Clavicèmbal
Viviana Salisi
REPARTIMENT La confusione della somiglianza, o siano I due gobbi
Actor/Actriu
Sílvia Bel
Clavicèmbal
Viviana Salisi
FITXA TÈCNICA
Direcció musical
Mario Conti
Orquestra
Orquestra de l'ESMUC
Assistència de la direcció musical
Robin Sansen
OBSERVACIONS
Les investigacions musicològiques que ha realitzat Oriol Pérez Treviño aporten nova llum sobre idees prefixades. En avaluar els manuscrits conservats a l’Arxiu de Música de Montserrat, s'ha confirmat que allò que es pensava que era la partitura íntegra de "La principessa filosofa" de Carles Baguer només inclou l’obertura original. La resta de materials resulten una falsa atribució: ni els personatges ni l’autògraf es corresponen amb l’obra de Baguer.
Segons Treviño, després de moltes hores de reconstruir el trencaclosques, l’obra mal classificada en aquesta carpeta són parts d’una altra òpera, "La confusione della somiglianza, o siano I due gobbi", de Marcos Portugal (1762-1830), una important figura del patrimoni musical portuguès que va acabar els seus dies al Brasil.
Nascut a Lisboa, Marcos Portugal va assolir, en el seu temps, una gran fama com a compositor d’òperes, i "I due gobbi" va ser un dels seus primers èxits. Estrenada al Teatro degli Intrepidi de Florència el 8 de maig de 1793, de seguida es va començar a interpretar per nombrosos teatres de ciutats europees com Dresden, Gènova, Pàdua, Torí, Amsterdam i Londres, i el 16 de juny de 1794 va arribar finalment a Barcelona, al Teatre de la Santa Creu, de la mà de la companyia italiana que va oferir aquest dramma giocoso.