ANNALS
GRAN TEATRE DEL LICEU
TEMPORADES
CERCADOR
PRESENTACIÓ
ESPECTACLE
Espectacle de música, comèdia i balls XLVII
Fitxa
Programa de mà
Fotografies
Vídeos i àudios
temporada 1847/1848 · Espectacle
Acte de concert
Concert
La pena del talión
Teatre
Autor/a:
Eugène Scribe
,
Traducció:
Ramón de Navarrete
,
Arranjament:
Ramón de Navarrete
Acte de recital
Recital
El jaleo
Ballet
Coreògraf/a:
Josep Alsina
,
Compositor/a:
Juan Daniel Skoczdopole
Popurrí característico español
Ballet
Coreògraf/a:
Joan Camprubí
20 AG. 1847 Divendres 19:30 Gran Teatre del Liceu
Funció de la temporada: 166
REPARTIMENT Acte de concert
Violoncel
Claudio Nicole
Omaggio a Rossini
Guglielmo Pâque
Omaggio a Rossini
Pau Fargas
Omaggio a Rossini
Piano
Joan Barrau
Omaggio a Rossini
REPARTIMENT La pena del talión
Primer actor
Antonio Pizarroso
Actor/Actriu
Antònia Valero
Dolores Pérez
Juan Risso
Luisa Yáñez
REPARTIMENT Acte de recital
Baix
Francisco Salas
REPARTIMENT El jaleo
Ballarí/na
Joan Camprubí
Manuela García
FITXA TÈCNICA
Orquestra
Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu
La pena del talión
Direcció
Antonio Pizarroso
PROGRAMA
- Simfonia - La pena del talión (Eugène Scribe; traduïda i arranjada per Ramón de Navarrete). Comèdia en 1 acte - Cavatina de Mamm'Agata de Le convenienze teatrali (Gaetano Donizetti) per Francisco Salas - El jaleo. Ball - "Los toros del puerto" (Francisco Salas; poesia de Luis González Bravo) - "Omaggio a Rossini: trio sobre temes de Guillaume Tell de Rossini per a tres violoncels i piano" - "La aguardentera de Madrid" (Francisco Salas; poesia d'Agustín Azcona) - "Popurrí característico español", a 20 parejas (Joan Camprubí, coreografia)
OBSERVACIONS
- Les informacions de l'època fan constar especialment que, en el "Popurrí característico español", de les 20 parelles, 8 eren de nens de l'Escola de Ball.
Fan constar, també, respecte de la cavatina de "Le convenienze teatrali": "Chistosa cavatina que el señor Salas cantará vestido de mujer".
- "Los toros del puerto" i "La aguardentera de Madrid" són citades com a "cançons andaluses".
- Crítica: Diario de Barcelona, 22 agost 47