ANNALS
GRAN TEATRE DEL LICEU
TEMPORADES
CERCADOR
PRESENTACIÓ
ESPECTACLE
Dom Sébastien
Fitxa
Programa de mà
Fotografies
Vídeos i àudios
temporada 1848/1849 · Òpera
Dom Sébastien
Òpera
Llibretista:
Eugène Scribe
,
Traducció:
Giovanni Ruffini
,
Compositor/a:
Gaetano Donizetti
Totes les funcions - Fes clic per triar una funció
27 SET 1848 Dimecres 18:30 Gran Teatre del Liceu
28 SET 1848 Dijous 18:30 Gran Teatre del Liceu
01 OCT 1848 Diumenge 19:00 Gran Teatre del Liceu
03 OCT 1848 Dimarts 18:30 Gran Teatre del Liceu
08 OCT 1848 Diumenge 19:00 Gran Teatre del Liceu
11 OCT 1848 Dimecres 18:30 Gran Teatre del Liceu
15 OCT 1848 Diumenge 19:00 Gran Teatre del Liceu
24 OCT 1848 Dimarts 18:30 Gran Teatre del Liceu
01 NOV 1848 Dimecres 19:00 Gran Teatre del Liceu
15 NOV 1848 Dimecres 18:30 Gran Teatre del Liceu
30 NOV 1848 Dijous 18:30 Gran Teatre del Liceu
08 DES 1848 Divendres 19:30 Gran Teatre del Liceu
21 DES 1848 Dijous 18:30 Gran Teatre del Liceu
26 DES 1848 Dimarts 19:00 Gran Teatre del Liceu
01 GEN 1849 Dilluns 19:00 Gran Teatre del Liceu
07 FEB 1849 Dimecres 18:30 Gran Teatre del Liceu
Funció de la temporada: 220
REPARTIMENT
Zayda
Giovanna Rossi-Caccia
Dom Sébastien
Giacomo Roppa
Camoëns
Gaetano Ferri
Juam de Sylva
Giovanni Mitrovich
Abayaldos
Luigi Silingardi
Dom Henrique
Carles Pedragosa
Dom Antonio
Ferran Rauret
Ben-Selim
Antoni Vives
Ballarí/na
Lazare Denisse
José Nieto
Rosa Espert
FITXA TÈCNICA
Direcció musical
Marià Obiols
Setembre, octubre, novembre 1848
Joan Baptista Dalmau
Desembre 1848, gener, febrer 1849
Decoració
Félix Cagé
Orquestra
Orquestra Simfònica del Gran Teatre del Liceu
Cor
Cor del Gran Teatre del Liceu
Direcció del cor
Pietro Donatutti
OBSERVACIONS
- L'òpera va ser cantada en italià, i anunciada sempre amb el títol de "Don Sebastiano" amb traducció de Giacomo Ruffini.
- En el ballet de l'acte II Rosa Espert i Lazare Denisse ballen un "padedú" i José Nieto, un "paso a solo".
- És important de remarcar que tan sols 6 dies abans de l'estrena al Liceu s'havia estrenat aquesta òpera també a Barcelona, però al Teatre Principal. Aquesta concurrència en el mateix títol i gairebé les mateixes dates és una manifestació de la competència que s'havia establert entre els dos teatres. És l'època àlgida de la famosa querella entre "liceístas y cruzados".
- Crítica: El Barcelonés, 29 setembre 1848; Diario de Barcelona, 30 setembre 1848.